>
Klik:
Photobucket

Love in cirlce life Part 13

Juyeon Story


seminggu sudah berlalu, Mir sejak kebelakangan ni tiada di sekolah. Kejap ada kejap tiada.aku rasa dia sibuk dengan Konsert jelejahnya bersama MBLAQ. Perangainya berubah semenjak kejadian itu. Dia tak macam dulu yang sering bersosial.Sekarang,Dia sering mendiamkan diri..dengan Black Boys pun dia tidak bertegur sapa. Populariti Black Boys kian merundum...populariti mereka bagai nyawa-nyawa ikan. Eli dengan hal dia,Woo Hyun kehulur kehilir bersama kawan-kawan Barunya,Youngmin sibuk dengan trainee nya di JYP,Dongwoon pula kerap menghabiskan masa di perpustakaan sekolah. kadang-kadang dia akan sama-sama rehat dengan ku.

Makin Lama makin bosan aku di sekolah ni.Kamera..bila masa aku nak pulangkan kamera tu..kalau Mir jarang ada di sekolah. Aku melempakan pandangan ku diluar tingkap,sememangnya aku sudah bertukar tempat duduk di belakang sekali di tepi tingkap.

2 minggu lagi kelas aku ada ujian.Masing-masing stress! Cikgu Park  menegaskan kami supaya menghafal setiap note ,vocal dan melodi. Cikgu Kim menyuruh kami untuk reka tarian sendiri. setiap tarian 3 minit. Alangkah indahnya kalau aku dalam kelas seni melukis. tak payah susah-susah  nak buat ujian menyanyi dan menari ni.

siapa yang score setiap ujian markahnya akan dibawa ke setiap syarikat rakaman.Kata cikgu Kim mana tahu nanti siapa yang score tu akan terpilih jadi artis diaorang.

"Juyeon! kamu dengar tak apa yang cikgu cakapkan ni?" suara cikgu kim yang lantang mengejutkan aku dari lamunan.

"Mianhei.." aku menunduk kepala ku tanda malu.

"Juyeon..juyeon..mari sini kedepan" perintah cikgu Kim.Alamak.adakah aku kena denda? aku menelan segumpal rasa takutku. Aku melangkah perlahan kehadapan kelas. satu kelas memerhatikan langkahku.

Cikgu park meletakkan tangannya di bahuku.membuatku tersentap.
"saya tak pernah dengar kamu nyanyi..saya percaya kawan-kawan kamu pun sama.boleh kamu nyanyi sebuah lagu untuk kami?" soal cikgu Kim.

Nyanyi? aku nak nyanyi lagu apa?
"Err..lagu apa? saya tak tahu nak nyanyi lagu apa" kataku gugup.
"apa-apa sahaja.lagu fav kamu."kata cikgu Kim lagi. Aku memikir sejenak.Lagu apa yang aku selalu dengar ya.

"Bbukk" bunyi hentakan pintu tertutup.satu kelas menoleh kearah pintu itu.Mir! dia datang harini.masing-masing berbisik antara satu sama lain.

"Cikgu park,saya minta maaf lambat"Kata Mir
Cikgu park menggeleng kepalanya perlahan."Duduk cepat,harini kita nak dengar kawan kamu nyanyi"
Mir menoleh kearahku tanpa sebarang reaksi.senyum pun tak,masam pun tak.macam tiada perasaan je.
kemudian dia menuju ketempat duduknya.di tempat biasa,disebelah Dongwoon.

Aku menoleh ke arah Dongwoon.Mulutnya terkumat kamit mengatakan sesuatu padaku.Entah apa yang dikatakan oleh Dongwoon,kemudian dia tersenyum dan mengepal buku limanya tanda "hwaiiting!" padaku.Aku tersenyum sendiri.

"Cikgu..err..saya tak biasalah nyanyi kalau tiada muzik"kataku jujur.
Cikgu Park segera mencapai laptopnya dan laju menaip sesuatu. "Kamu nak nyanyi lagu apa?biar saya search lagu"
"Oh tak payah susah-susah,saya rasa saya nak nyanyi lagu kesukaan saya.saya ada bawa MP4 saya"kataku.Cikgu park meminta MP4 ku dan aku memberinya tanpa suara.Cikgu Park menyambung MP4 ku ke laptopnya.

(Lagu D'masiv-cinta ini membunuhku versi korea berkumandang.)aku memegang mikrofon yang diberi oleh cikgu Kim tadi dan aku mula bernyanyi


"dangsin-eun naleul datuji hwag-in
dangsin-eun naega ttong-eul joh-ahage
dangsin-eun naleul mugilyeog hage
dangsin-eun naega nal musi geobu

bangbeob
ma-eum ui simgag leul busyeo
nae bul-wanjeonhan eul silhyeon
dangsin-i wonhaneun ge ma-eum-e an deul-eo


K:dangsin-ui taedo lo nal hogam
dangsin-i naleul dachige haessneunji mollass-eoyo
ma-eum ui pigon eun hwagsin haji anhseubnida
salang-eun nal jug-igo issda
bangbeob
ma-eum ui simgag leul busyeo
nae bul-wanjeonhan eul silhyeon
dangsin-i wonhaneun ge ma-eum-e an deul-eo u..u..uu.."



"Yea!!!" satu kelas memberiku tepukan gemuruh.Aku menunduk kepalaku malu.Aku mendengar suara Hyomin berteriak "Juyeon Fighting!". 
AKu tersenyum manis memandang Hyomin dan rakan-rakan yang lain.Cikgu Park menepuk bahuku lembut sekali lagi "Hebat! awak berpotensi jadi yang terbaik juyeon! cikgu tak sangka awak sehebat ini" puji cikgu Park.kembang hidung aku dibuatnya.
"Kelas,berikan tepukan applause sekali lagi pada Juyeon!" teriak cikgu Park.mereka pun bertepuk.


Mir Story
Aku duduk bersendirian di meja kantin sekolah.Aku teringat saat Juyeon bernyanyi tadi.Adakah lagu tu ditujukan untuk aku? aku merenung tin coke yang masih tidak dibuka lagi.Aku betul-betul rindukan kau Juyeon,Sebab tu aku hadir harini.AKu korbankan waktu rehat ku semata-mata nak jumpa kau harini.Kau tahu tak?

"Hahaha hahaha suara kau memang gempak! " dari jauh aku terdengar suara Hyomin berteriakan.disebelahnya Juyeon dan Dongwoon.mereka sedang menuju ke Kantin.Aku memandang mereka dan berharap Juyeon memandangku semula.Mereka makin hampir.Aku mengeluh perlahan,Juyeon tidak memandangku.

"Mir!" seseorang menepuk bahuku.menghentikanku dari lamunan. Dongwoon menarik kerusi kosong disebelahku.

"Lama tak jumpa kau! kau sihat?" soal Dongwoon.Aku merenung Dongwoon.malas hendak menjawab soalanya.aku mengangguk lemah.Aku betul-betul cemburu dengan Dongwoon.Setiap hari dia sentiasa berada di sebelah Juyeon.Aku melemparkan pandanganku ke arah meja disebelahku yang sudahpun diduduki oleh Juyeon dan Hyomin mereka berbual mesra.Bagai tiada masalah.

Dongwoon seakan-akan mengerti dengan tindak tanduk ku."Mir,kau okey?ada apa-apa yang patut aku bantu?" soal Dongwoon lagi.Ya! aku nak kau jangan rapat dengan Juyeon.Mahu saja aku cakap seperti itu.tapi kupendam kan saja.

"errr..tak..Aku okey" aku membuka tin coke ku perlahan dan meneguknya sepuas hati.
Aku segera bangun dari tempat duduk ku "Aku pergi dulu" kataku perlahan/Dongwoon terkejut dengan tingkah laku ku,aku endahkan saja.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dongwoon Story


(di dalam rumah)
"Juyeon,masuklah..inilah rumah aku"kataku riang.Juyeon tersenyum dan memerhati setiap ruang di dalam rumahku.
"wahh..cantik! kau duduk seorang ke?? ahli Beast yang lain?"soal Juyeon bertubi-tubi.
"Oh mereka tinggal di apartment.aku seorang je yang tinggal kat sini.nanti graduate sekolah,aku pindah ke apartment"kataku jujur.Aku menanggalkan jaketku.di dalah rumah ini dah cukup panas bagiku.begitu juga dengan Juyeon.

"Dongwoon,boleh aku buka pintu rumah? rasanya tak manis lah kalau kita berdua dalam rumah ni"soal Juyeon.Aku tergelak kecil."Bukalah,kau boleh buat apa saja kat rumah ku"
tanpa berlengah lagi Juyeon segera membuka pintu.udara yang nyaman dan dingin di luar memasuki ruang tamu.

"Juyeon,kau nak dengar aku main piano?"soalku sambil menunjuk sebuah piano yang terletak di penjuru ruang tamuku.Juyeon tersenyum lebar dengan ajakanku dan menghampiriku.
"Nak!"katanya riang

kami berdua menghampiri piano tersebut dan duduk diatas bangku yang tersedia ada.Aku membuka penutup itu perlahan-lahan."Juyeon,aku akan mainkan piano setiap hari untuk kau" aku berkata.Juyeon merenung aku dan tersenyum perlahan."ok! kau janji oke?" katanya. Aku hanya mengangguk perlahan.

"Kau suka lagu apa?"soalku.
"Aku..aku suka lagu sounds of music :do re mi" kata Juyeon.
 "Wah! lagu oscar! aku pun suka lagu tu....Doe-a deer,a female dear.."
belum sempat aku nak sambung Juyeon mencelah dengan lirik seterusnya dan kami berdua sama-sama menyanyi.

"ray- a drop of golden sun, me- a name i call my self, far-a long way to turn, sew- a needle pulling thread...~"Aku dan Juyeon.

kemudian,kami ketawa geli hati.Indahnya harini.Juyeon,aku betul-betul sayang pada kau.alangkah bagusnya kalau kau tahu isi hati aku yang sebenarnya.Aku mula menekan kunci  piano,lagu fav Juyeon dan aku.
Juyeon segera bangun dan menari mengikut rentak melodi piano ku , Juyeon,aku senang lihat kau gembira macam ni.Juyeon menari tanpa henti dan aku terus bermain piano.

tak lama kemudian,
"Pangg!!!" bunyi pasu bunga dari luar terjatuh.Juyeon menghentikan tarinya dan aku berhenti dari bermain piano.kami berdua segera menuju ke muka pintu dan lihat apa yang berlaku.tiada siapa.tapi..maca mana pasu bunga tu boleh terjatuh? aku melihat pasu bunga yang pecah itu di atas lantai.
"Aku rasa mungkin ada kucing yang terlanggar pasu kau"kata Juyeon cuba menenangkan aku.
Aku mengeluh perlahan "Mungkin" aku segera mengutip serpihan pasu yang pecah itu.Juyeon membantu ku mengangkat batang bunga itu.aku segera menepis tangannya

"Tak payah tolong aku Juyeon,nanti tangan kau kotor kena debu"kataku
"Tak pelah,biar aku tolong."Juyeon tetap membantu ku.kau memang degil Juyeon.aku hanay membiarkan sahaja.

Tiba-tiba aku terlihat bungkusan makanan di sebelah pasu itu.dan mencapainya."ada makanan lah " kataku.
kami berdua hairan dan terdiam seketika

HyunA story


(di rumah Dongwoon)
Aku melihat bungkusan makanan yang telah ku beli sebentar tadi. Dongwoon pasti suka.Aku segera menghampiri pintu rumahnya.kenapa pintu rumah Dongwoon terbuka luas macam ni? entah-entah ada pencuri masuk!

Aku terdengar alunan piano,mungkin Dongwoon sengaja mahu membiarkan pintu terbuka,udara di luar memang baik harini.aku tersenyum perlahan.

Aku segera masuk kedalam rumah.tiba-tiba... Itu Juyeon! aku memerhati Juyeon sedang menari dihadapan piano,manakala Dongwoon,sedang bermain piano.Aku melihat wajah Dongwoon yang dari tadi asyik memerhati Juyeon menari ,wajahnya sangat gembira.Api cemburu ku membuak-buak.

Tak guna! Juyeon..dulu kau nak rampas Mir dari Jinny,sekarang Dongwoon! Hasih apa aku fikir ni! sejak bila aku dengan dongwoon bercinta! mungkin Dongwoon dha lupa apa yang terjadi dulu.. tak..aku tak sepatutnya cemburu.Juyeon sangat baik padaku. Tapi...aku cintakan Dongwoon. tanpa disedari air mataku mengalir perlahan.aku segara berlari ke muka pintu.

"Pang!!!!!" tanpa disengaja aku terlanggar pasu bunga Dongwoon.Alamak macam mana ni. aku melepaskan bungkusan itu dan terus berlari jauh dari rumah Dongwoon.
Jinny

(di dalam kereta)
Aku mendail nombor Jinny.
sekali telefon tidak angkat.aku mencuba sekali lagi.
"Yoboseyo" kedengaran suara Jinny di hujung talian. "Sob sob(menangis) Jinny..aku sedih..tolong aku.."
"Wae? kenapa? apa yang terjadi?" soal Jinny riisau.
"Dongwoon..aku jumpa Dongwoon dengan Juyeon dalam rumah dia..Dongwoon mainkan piano untuk Juyeon..dorang mesra sangat..aku dah tak tahan Jinny,Dongwoon dah lupa..dia lupa peristiwa tu..dia lelaki tak guna! aku dah tak tahan Jinny..Dongwoon betul-betul dah lupa kejadian ,aku benci dia" kataku sendu.

"apa?! ni tak boleh terjadi! relax..aku tahu nak buat macam mana.kau tunggu dan lihat,aku akan pastikan dongwoon menyesal sebab dia tak ingat apa yang dia buat pada kau dulu"kata Jinny perlahan.

"Kau nak buat apa??"kataku cemas.
"Kita tengok dan lihat"kata Jinny lagi
"Oh please jangan cederakan dia Jinny"
Jinny diam seketika.
'Aku tahu nak buat apa Hyuna,kau jangan risau"

5 comments:

missnbdy said...

jinny ==

Wana Kim said...

yeks benci dia juga.LOL.hahaha

Diyana Ashari said...

cepat sambung ! nak mir dengan juyeon ! si , jinny tu , mamposkan dia cepat lah . menyibuk je .

Wana Kim said...

hahaha. relax.jgn risau nnt wana mamposkan dia

Anis Zulhas said...

haha . terbaik !

Post a Comment